maandag 9 augustus 2010

Multifunctioneel

Zondag 8 augustus 2010

We gaan toch nog een keer gebruik maken van onze Universal passen. Precies om 9 uur zijn we in het park door de draaipoortjes en we worden het hele park door geloosd naar de attractie van Harry Potter. Als je gewoon rechts afslaat is het volgens mij sneller, maar we zijn  nu eenmaal gewend om de bordjes te volgen.
Er staat weer een enorme gigantische rij nog ver voor de ingangspoort, misschien komt dit door vroege uren voor hotelgasten. Ik ga dit keer alleen en wil die single rider line nu gebruiken.

Misschien een tip voor degenen die nog gaan. Er is dus een hele lange rij, maar na de poort splitst deze zich in twee rijen. Een voor de mensen met tassen en een voor mensen zonder tassen. Bij de poort vroeg ik aan een castmember waar de rij voor de single riders is en dan wordt je verwezen naar de linkerrij. Ik loop erheen en kan bijna doorlopen tot aan het kasteel. Eenmaal in het kasteel heb je dan weer aan de linkerkant een gangetje die je als singlerider kunt gebruiken. Ik heb denk ik echt niet langer dan 20 minuten erover gedaan.
Misschien niet helemaal netjes....
In de attractie zit je helemaal op jezelf, je kunt je buurman niet eens zien, alleen z'n benen.
Je mist natuurlijk wel de leuke dingen in de wachtrij.

Maar dat had ik al eens gezien en ik ben wel heel blij dat ik de journey nog eens heb gezien, want nu is het nog leuker.

De rest is ergens anders in het park en verwacht mij nog niet terug. Dus ik vermaak me in Zweinsveld.




Ondertussen barst er een noodweer los. Het hele park schuilt en de rij voor Harry is opgelost. Het blijft heel lang regenen, maar als iedereen in het bezit is van capes of plu's gaan de wachtrijen gewoon verder.



Als het min of meer droog is vind ik de rest ook weer terug en we verlaten Zweinsveld.
Maar het blijft regenen en we doen nog wel wat dingen voor Nikki en lopen door wat winkeltjes, waarbij de winkel bij de ingang ook alle Harry Potter merchandise heeft staan en waar je het heel goed kan bekijken.




Tussen de regenbuien in lopen we snel naar het andere park. We beginnen bij Shrek, want die vonden we zo leuk. Waarschijnlijk door de regen is het minder druk en we staan nog geen 10 minuten te wachten. We wachten nog even tot SpngeBob weer terug is van lunchen en hoewel het op lijkt te klaren gaan we toch maar weg. Het is gewoon een beetje koud.

We gaan nog maar een keer winkelen in de outlet, en de Prime vinden we altijd wel heel lastig te bereiken door het drukke autoverkeer op de International Drive, maar we komen er en we hebben geluk met een parkeerplekje.
Af en toe komt er weer een hoosbui en blijven we even in de winkel staan, maar het duurt nu niet meer zo lang voor je verder kan. We hebben eindelijk hele handige doekjes aangeschaft voor het zweten, maar we kunnen ze de eerste keer gebruiken om de regendruppels mee af te vegen, dus heel handig van die multifunctionele doekjes. Hopelijk zweten we morgen weer.

Daarna naar Cici's pizza (192) en wat een geweldige tent vinden we dit. In eerste instantie denk je waar ben ik terecht gekomen, maar de salade, pizza's en zelfs toetjes (soort zeeuwse bolussen) smaken lekker hoor en we zijn met kortingsbonnetjes voor 4 personen $ 23 kwijt.

Ja dat winkelen moet ergens mee terug verdiend worden natuurlijk.

De Jo-Ann is dicht, het is natuurlijk zondagavond dan nog even de Walmart aandoen en het is alweer 9 uur als we thuis komen. Die bikkel van een Nikki is niet neer te slaan, maar we moeten morgen vroeg op om de laatste verjaardag hier te vieren, dus in bad en snel slapen.
Een lekker rommeldag gehad vandaag.

8 opmerkingen:

  1. Hoi Jacqueline,

    Bedankt voor de tip voor wat betreft de 'single-riders' ik denk dat wij dit ook maar gaan proberen. Mocht het over een paar weken niet lukken dan gaan we het in december nog een keer proberen, dan is het misschien ook al wat rustiger.

    Wel zonde dat het weer vandaag tegen zat, maar ja je kun niet alles hebben he, maar wie weet is het morgen weer stralend weer.

    Als wij naar de Prime rijden gaan we altijd over de I-4 en pakken dan afslag 75A (Universal)en dan heb je maar een kort stukje van de I-Drive...

    En voor $23 met 4 personen uit eten bij CiCi's, die prijs gaat echt helemaal nergens over :-)

    Groetjes & tot morgen,
    Pieter & Petra "PenPe"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor jullie reactie ! :)

    Onze planning ziet wel redelijk vol, maar het zijn eerder richtlijnen. Wat komt, komt ...

    Voor vandaag hebben jullie er ook een bewogen dagje opzitten, en de tip van de single riders ga ik zeker ten harte nemen. zeker als we deze attractie een tweede keer willen doen.

    Ik moet ook eens het internet afschuimen opzoek naar coupons :) We zijn mss niet met 4, maar ik eet wel voor 3 :)

    Tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hieperdepiep,
    Nikki is jarig en wij wensen je een heel fijne dag toe en natuurlijk gefeliciteerd en heel veel kusjes van
    oma en opa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een goede oplossing voor Harry Potter, wellicht is het een idee voor Jasper en mijzelf.

    Wat kun je goedkoop eten bij Cici's Pizza zeg.
    En ondanks de regen, hebben jullie een prachtdag gehad tot ver in de avond..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer van de regen maar jullie hebben je zo te zien wel vermaakt.
    Ook heel lekker gegeten voor weinig, ook nooit weg. vandaag weer een verjaardag, gefeliciteerd!
    Hopelijk is het een leuke dag met een lekker zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ideaal toch die single riders, volgens mij mis je dan het stuk van de kassen en het eerste gedeelte van het kasteel, wat je eigenlijk wel een keer gezien moet hebben, maar daarna...

    Het was vandaag een beetje een troosteloos dagje, dus we hopen dat dat morgen is afgelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik wil zeker volgend jaar een keertje "alles" van het kasteel zien maar daarna keren we gelijk terug naar de singles line. Met zo'n nieuwe attractie kom je toch altijd ogen en oren te kort dus twee keer zien is echt niet overbodig!!
    Thank you very much for the tip :-)
    Gefeliciteerd met jullie andere dochter. Het is wel een vierende vakantie voor jullie geworden zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hier nog een berichtje van mij. Ik had het net met mijn moeder over jullie vakantie want ik vertelde haar dat jullie zo lief zijn om het fotolijstje voor ons mee te nemen. Nou werd mijn moeder een beetje stil en toen kwam het hoge woord eruit. Ook zij heeft "twee" van die fotolijstjes en wilde "ook" graag een derde lijstje voor haar nieuwe kleindochter.
    Ik durf het bijna niet te vragen en ik weet heel goed dat het best veel is gevraagd (ik had gisteren nog gelezen dat je je al zorgen begon te maken over jullie koffers) maar mocht er nog een mogelijkheid qua ruimte en tijd zijn dan zou je een oma heel blij maken. Maar begrijp me goed ik begrijp het volkomen als het niet mocht lukken want het is jullie vakantie en niet die van ons.
    Geniet in ieder geval nog van jullie laatste dagen in het magische vakantieland

    BeantwoordenVerwijderen